Preliminarni rezultati medijskog monitoringa predizborne kampanje

slika-drugaOd 2. septembra 2016. godine, sa početkom predizborne kampanje za lokalne izbore u Bosni i Hercegovini, Centar za izborne studije (CIS) sprovodi medijski monitoring predizborne kampanje odabranih političkih stranaka, sa ciljem da podstakne političare i političke stranke da fokusiraju svoje kampanje na sprecifične potrebe lokalnih zajednica, ali i da educira glasače i glasačice o tome koliko je važno glasati za konkretna rješenja, a ne za isprazna obećanja.

 

U periodu trajanja predizborne kampanje, od 2. septembra do 01. oktobra 2016. godine, Centar za izborne studije prati 13 odabranih političkih stranaka (DF, DNS, HDZ BiH, HDZ 1990, NDP, NS, PDP, SBB BiH, SDA, SDP BiH, SDS, SNSD i SP) kroz šest dnevnih novina (Dnevni avaz, Dnevni list, Glas Srpske, Nezavisne novine, Oslobođenje, Večernji list), sedam televizijskih stanica (ATV, BHT, FTV, Hayat TV, KISS TV, N1, RTRS), tri Internet portala (Bljesak info, Buka, Klix), dvije novinske agencije (FENA i SRNA), te kroz portale navedenih političkih stranaka, a na osnovu osam tematskih oblasti identificiranih kao prioriteti lokalnih zajednica u Bosni i Hercegovini (Transparentnost i borba protiv korupcije; Politike zapošljavanja; Mladi i obrazovanje; Socijalna politika i borba protiv siromaštva; Zaštita okoliša; Zdravstvo; Razvoj lokalnih zajednica i Unapređenje lokalne samouprave). Izjave stranaka i kandidata/kinja se svakodnevno evidentiraju, analiziraju i razdvajaju unutar kategorija: Nerelevantne teme (isprazna retorika koja ne ide u korist građanima/kama) i Relevantne teme (bez navođenje konkretnih mjera), a unutar relevantnih tema Konkretne mjere (izjave u kojima je ponuđeno obrazloženje sa mjerljivim indikatorima uspjeha), dok jedino stranke koje istovremeno imaju i konkretne i relevantne izjave su one koje nude prava rješenja za lokalne zajednice. Tokom prvih 16 dana predizborne kampanje, zaključno sa 18. septembrom, CIS je obradio ukupno 2496 izjava, od čega su 1272 izjave kategorisane kao konkretne, a 1224 kao nerelavantne. Najkonkretnija rješenja nudi Naša Stranka (NS) sa 73 konkretne izjave, (od ukupno 148 izjava, od toga 29 nerelevantnih i 46 nekonkretnih) dok je najnekonkretnija stranka Socijalistička partija (SP) sa 68 nekonkretnih izjava (od ukupno 153 izjave, 68 nerelevantnih i 17 konkretnih).

U prezentaciji  možete vidjeti grafički prikaz rezultata po strankama, u poređenju sa rezultatima monitoringa predizborne kampanje za lokalne izbore 2012. po istoj metodologiji.

Analiza “Masovni odlazak mladih iz BiH: Potraga za poslom ili bijeg od stvarnosti”

Analiza „Masovni odlazak mladih iz BiH: potraga za poslom ili bijeg od stvarnosti?“ je nastala saradnjom Centra za...

CISBIH

Leadership Academy for Development 2017.

U Sarajevu je od 3. do 7. jula u organizaciji Centra za izborne studije, UG „Zašto ne?“ i Transparency International BiH, a u saradnji sa Fakultetom političkih nauka Univerziteta u Sarajevu i Centra...

CISBIH

Učešće politički angažiranih žena u predizbornoj kampanji za lokalne izbore 2016.

Centar za izborne studije (CIS) je u saradnji sa Westminster fondacijom za demokratiju (WFD) pripremio analizu o učeščću politički angažiranih žena u predizbornoj kampanji za lokalne izbore 2016....

CISBiH